BAGAIMANA LEMAK BOLEH BERBENTUK

KESAN JERAGAT
January 9, 2022
KESAN OBESITI TERHADAP KESIHATAN (GENERAL)
January 30, 2022

BAGAIMANA LEMAK BOLEH BERBENTUK

Korang tahu tak lemak dalam badan tu macam mana? Untuk pengetahuan pembaca, Sebenarnya, lemak ni oleh berlaku bergantung kepada pemakanan kita sendiri. So, dalam artikel ni saya nak share dengan pembaca tentang bagaimana lemak boleh berbentuk.

  • Sebelum tu, korang mesti nak tahu kan yang korang ni ada lemak ke tak? Senang je nak tahu, cuba korang picit lemak dekat perut, tengok ada ke tak. So, lemak ni terbentuk akibat makan yang berlebihan.
  • Contohnya, badan korang perlukan 2000 kalori, tapi korang makan 2500 kalori. Jadi badan korang hanya akan bakar lemak 2000 kalori sahaja. Lagi 500 kalori yang lebih tu akan jadi lemak dalam badan
  • Lemak juga boleh terbentuk daripada lemak daripada sumber makanan iaitu haiwan dan tumbuhan. Lemak daripada sumber haiwan datang daripada kulit ayam, lemak ayam, lemak lembu, butter dan lain-lain lagi.
  • Manakala, lemak daripada sumber tumbuhan datang daripada minyak sawit, minyak masak, mentega dan lain-lain.

Ha sekarang korang dah tahu lemak yang ada dalam tubuh badan tu datang dari mana dan bagaimana ia boleh terbentuk. So, jaga pemakanan adalah antara faktor yang penting untuk mencegah lemak tu terus kekal dalam tubuh badan kita. Bagi pembaca yang ingin kurus, jangan risau. Korang boleh cuba amalkan Dream Curve yang dikeluarkan oleh Mylea yang berfungsi untuk menurunkan berat badan anda.

Bagi sesiapa yang berminat untuk mendapat produk ini boleh mendapatkan dengan ejen Mylea yang sah diseluruh Malaysia, website (www.mylea.my), ataupun HQ Mylea di Pusat Komersial Cabang Tiga, Kuala Terengganu (09-622 2450/ 016-3744029)

Leave a Reply

Your email address will not be published.